onsdag 17 mars 2010

Jag trodde inte att det var sant

Förens jag provade själv! Jag är antagligen precis som du, glassälskare på elitnivå. Glass innehåller dock rejält med kalorier vanligtvis så det kan mycket enkelt bli för mycket av det goda. Men så fann jag denna:



2 Liter glass för 22.90:- på Ica. Innehåller endast 130 kalorier per 100g. Hela paketet väger 900g. Jag ser nu hur du sitter och tänker "usch lightglass lär smaka förjävligt. Det ska vara äkta!".

Ja, det ska vara äkta glass, men det här är det närmsta äkta man kan komma. Det har inte någon lightsmak alls då det inte är sötat med aspartam eller liknande, endast en rejäl minskning utav socker. Det är helt magiskt gott och det räcker i flera dagar. Ett givet köp!


Håller förövrigt på att göra om lite i bloggen, så om färger och designen ser konstig ut är det bara tillfälligt.

2 kommentarer:

Kate sa...

Hej du! Har du slutat blogga..? Min träning går bra, känner att jag fått en massa fina resultat! Hur går det för dig?

Robin Hero sa...

Yep, jag ska börja om med bloggen någon gång när jag känner mig sugen. har annars en journal om du vill kika http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=4384130#post4384130

står mest uppradat reps/set/vikter och sånt så det är ganska trist men.

det går bra nu förövrigt, tokäter och toktränar (14 dagar i sträck) och så, det gör verkligen en magisk skillnad när man överäter med återhämtningen. ska kika på din blogg igen nu!