fredag 12 mars 2010

Olympiska lyft

Sedan en tid tillbaka har jag varit väldigt nyfiken på olympiska lyft. Vilket innefattar stöt och frontböj, och inte så mycket annat.

Till att börja med: Nej, jag kan inte utföra en stöt. Jag har noll koll på tekniken, jag känner ingen som tränar på det heller eller har intresse för det. Jag vet inte om jag vågar mig på den övningen på egen hand. Frontböj sitter däremot väldigt bra nu, naturligtvis inte perfekt men det kommer.



Som ni ser, en person behöver inte väga 120 pannor för att klara att lyfta extrema vikter. Så tänk på det om du som läsare är en person som tror att man måste vara stor för att vara stark.

Slutligen, jag skaffar en kamera om några dagar nu. Då utlovas både det ena och det andra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

olympiska lyft, stöt och frontböj?! nä nä nä gör om, gör rätt.

Robin Hero sa...

Va?