måndag 8 mars 2010

Helkropp vecka 2


Till att börja med - ja, jag fuskade, jag körde inte strikt. Jag är helt enkelt för fet och lat vissa dagar för att fullfölja mark, bänk och böj stenhårt. Jag kom fram till följande slutsats: Maxträna EN av dem per dag, dock alla tre övningar (tex. måndag är bänkpressen största prioritet, mark och böj tränas inte i full kraft, snarare teknisk träning. Onsdag läggs all kraft på böj, fredag mark. Ni fattar.)

Har förövrigt fått börja om i marklyft. Jag sitter rejält fast på 160x1 / 140x6. Det är stopp där. Min kropp orkar inte mer, jag vägrar bulka för att öka vikten i marklyft. Så därför börjar jag om, back to basics, ner på 70kg igen och se över alla eventuella brister och fel. Fick en lektion av Björn idag (bilden) angående själva lyftet. Kommer satsa på bältesfri träning, måste stärka ländrygg och bålen. Det funkar inte längre, det måste hända något nytt.

Snart är det löpartider igen, bara den äckliga snön kunde försvinna så är det backträning i för små löpartights som gäller igen. Finns det någon som vill följa med på lite seriös löpträning i vår/sommar? Hör av dig!

2 kommentarer:

KATTA sa...

Tack för tipsen =) Perfekt för mig som är nybörjare!

Och 160 i marklyft.. Jössseees... Impad!!

Robin Hero sa...

Varsågod!

160 är ingen supervikt för en kille. Det är så att jag har lyft så mycket ganska så länge, men jag kommer inte längre. Det är helt stopp. Så marklyften har stått stilla så jag surar mest över att jag inte ökar längre. Jag har 200+ som mål i år, går inte det lägger jag ner att öka vikterna mer det.